John Gijsen
Service Management Specialist / People Performance Coach
+31(0)6 11 34 79 76 john.gijsen@watsonassociates.nlTransformatie en het verhogen van de wendbaarheid zijn centrale thema’s voor organisaties die opereren in een sterk veranderende markt.
Veel organisaties hebben een Agile of Lean manier van werken geadopteerd. Dit leidt ertoe dat bestaande management paradigma’s snel veranderen. Het functioneren van teams, het benutten van het menselijk potentieel én leiderschap staan hierbij centraal en nemen in belang toe.
Maar wat maakt het dat teams kunnen excelleren?
Het doel is om teams uitzonderlijke resultaten te laten behalen, om meer teams meer verantwoordelijkheid te laten dragen voor het organiseren van hun werk, en om teamleden meer plezier te laten beleven in hun werk. Om dit te bereiken is een benadering van vijf elementaire dimensies nodig: samenwerking, krachtenveld, structuur, ambitie en houding & gedrag.
Deze benadering heeft Watson & Associates vormgegeven in het Team Improvement Framework. Het Team Improvement Framework benadert de vijf dimensies in onderlinge samenhang. Daarbij wordt de binnenwereld (structuur en gedrag) en buiten wereld (doelen en krachten) met elkaar verbonden. De integrale benadering van deze vijf perspectieven zorgt ervoor dat zowel de inhoudelijke kant als het proces hierin vertegenwoordigd zijn.
De aanpak
Aan de hand van het Team Performance Framework brengen wij het groeipotentieel van de teams in kaart. Vanuit de vijf dimensies wordt voor ieder team bepaald welke interventie het team nodig heeft om het potentieel te kunnen realiseren. Hierbij wordt zowel naar het team als naar het teamlid gekeken. Watson & Associates beschikt over effectieve werkvormen en analyses om de juiste interventies te kunnen selecteren. Deze interventies worden vervolgens uitgevoerd en de voortgang wordt zichtbaar gemaakt. Dit proces wordt ondersteund door ervaren coaches van Watson & Associates.
Vraag naar onze gratis Team DNA scan om te meten wat de teamleden in uw organisatie de essentiële thema’s vinden om hun potentieel te kunnen realiseren. U krijgt een goed beeld van waar het team goed in is en waar belangrijke kansen voor ontwikkeling liggen. U ontvangt een compacte analyse, conclusie en toelichting met aanbevelingen.
Service Management Specialist / People Performance Coach
+31(0)6 11 34 79 76 john.gijsen@watsonassociates.nl